12 Mei 2010

Batuk


Apabila anda batuk yang teruk jangan sekali-kali memakan buah anggur kerana batuknya akan menjadi semakin parah. Begitu juga dengan buah mempelam/mangga atau timun yang boleh menyebabkan batuk berterusan. Walaupun buah-buahan ini termasuk dalam kelompok sejuk, tetapi ia tidak mengurangi masalah batuk. Getah anggur pula sangat baik untuk batuk di samping pengambilannya disinergikan dengan biji selasih, kurma merah, halwa kundur dan lain lain lagi.

Batuk dapat di legakan dengan madu yang dicampur halia merah (bukan halia bara). Ini terdapat dalam produk MADULIA. Jika pengambilan herba ini tidak berapa efektif, ia perlu di ambil dengan perahan limau/jeruk (ind) nipis bersamanya. Perahkan separuh limau nipis ke dalam satu senduk MADULIA dan minum terus (jangan campur air) selepas beberapa minit barulah minum air jika mahu.

Pengambilan MADULIA ini sebenarnya diambil sedikit-sedikit tetapi kerap dilakukan. Mungkin lebih dari 10 kali sehari (1/3 sudu makan/setiap kali pengambilan). Kerap dengan sedikit-sedikit lebih baik dari banyak sekali gus, itulah kaedah perawatan batuk.


Empat sediaan herba untuk batuk dari HPA iaitu Madulia, Kordial Asiatica, RTD Asam Jawa (produk baru) dan Minuman Teh Hirta (produk baru). Pilih yang mempunyai keserasian dengan tubuh, insyaAllah akan berlaku kesembuhan. Jangan guna ubat batuk yang mengandungi alkohol.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...