12 Januari 2010

Bukit Tambun menjadi kota ilmu HPA


Lokasinya yang terletak di Seberang Prai menampakkan ia tidak sesuai sangat untuk di jadikan medan pendidikan ilmu. Namun bagi HPA kita selalu berfikir bahawa banyak sekali batasan fikiran itu boleh kita atasi dengan kerja yang bersungguh-sungguh. Kini kita sedang menyiapkan bangunan 4 tingkat yang akan memuatkan 500 orang pelajar ITHPA bagi persiapan pembentukan kolej universiti 3 tahun lagi.

Bangunan yang berharga 2.6 juta ini akan menjadi medan ilmu di mana pendidikan ilmu agama dan keusahawanan akan berterusan di sini. Bahasa pengantar ITHPA ialah bahasa Malaysia disamping Bahasa Inggeris, Bahasa Arab dan Bahasa Cina juga menjadi bahasa wajib .

Maahad Ihsaniah (MANHAL HPA) ini menawarka kursus Diploma Syariah Islamiah, Diploma Usuluddin, Diploma Qiraat dan Sijil Tahfiz Al-Quran. Di samping program diploma dalam bidang agama, ITHPA juga membuka sekolah peniagaan dan keusahawanan yang terbuka kepada semua ahli atau bukan ahli. Bangunan-bangunan tambahan akan diambil bagi membolehkan kesediaan tempat belajar yang selesa untuk para pelajar.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...