05 Januari 2010

Pengenalan HPA

HPA merupakan sebuah syarikat tempatan milik 100% bumiputera Muslim. HPA sangat komited dalam mengeluarkan produk-produk Halal berupa produk kegunaan harian, makanan dan minuman, makanan kesihatan berasaskan herba, produk kosmetik dan sebagainya.



Ciri-Ciri Produk HPA:
1. Syarikat tempatan milik 100% bumiputera Muslim.
2. Diiktiraf HALAL oleh Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (JAKIM).
3. Dikilangkan mengikut standard “Good Manufacturing Practice” (GMP).
4. Diluluskan oleh SIRIM dan Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (BPFK) di bawah Kementerian Kesihatan Malaysia.
5. Perniagaan MLMS yang sentiasa dipantau oleh Panel Syariah serta mendapat pengiktirafan MLM Syariah dari Pusat Konsultasi Syariah Indonesia.
6. Menggunakan 100% herba.
7. Tidak mengandungi sebarang bahan kimia dan steroid.
8. Melepasi ujian had kandungan logam berat, ujian had Mikrob dan ujian had kecairan.

Kelebihan Perniagaan HPA:
1. Kepelbagaian jenis produk seperti makanan kesihatan, kegunaan harian, makanan dan minuman, kosmetik, frozen food organik dan lain-lain lagi. Kini terdapat lebih 300 produk bagi memenuhi keperluan anda.
2. Produk berteraskan harga ihsan, murah dan memenuhi keperluan semua.
3. Stokis dan cawangan HPA di Malaysia, Singapura, Indonesia, Thailand dan Brunei.
4. HPA mengiklankan produknya seperti Kopi Radix, Radix Cola, Sarsi dan Cereal di radio IKIM.fm, TV3, TV9, akhbar, majalah, pengangkutan awam dan di papan-papan iklan.
5. Setiap bulan HPA akan menginfa’kan sebahagian keuntungan kepada pertubuhan kebajikan, maahad tahfiz dan rumah anak yatim.
6. Penerapan amalan Islam dalam pekerjaan seperti semua pekerja diwajibkan berwudhu’, menutup aurat, solat sunat dhuha dan membaca Al-Ma’thurat sebelum memulakan kerja.
7. Barakah kerana sumber bahan mentah yang digunakan menepati syara’ serta tiada amalan riba.
8. Perniagaan ini boleh diwarisi.

HPA juga telah memilki rangkaian restoran Radix Fried Chicken (RFC), Radix Oriental Cuisine (ROC), Radix Chicken House (RCH) dan Radix Organic Recipe (ROR),
Selain itu HPA juga memiliki Kompleks Wahida, Koperasi Wahida HPA Berhad, HPA Collection, Hotel Al-Zahraa Inn, HPA Ilham Holidays Sdn Bhd, Jawi Homestay, HPA Farm Sdn Bhd, dll.


Keistimewaan Menjadi Ahli/ Pengedar HPA:
1. Yuran keahlian hanya RM30.00 sahaja seumur hidup. Tiada yuran tahunan.
2. Peluang menikmati pelbagai bonus dan insentif yang disediakan. Terdapat 11 ganjaran bonus hebat dari HPA termasuk keuntungan runcit semua produk.
3. Pelan pemasaran yang begitu mudah, adil dan sukses. Tiada penurunan pangkat dan peratusan bonus serta tiada ‘group sales maintain’.
4. Program ‘Perkongsian Bijak Cemerlang’ (PBC) untuk melahirkan usahawan cemerlang dengan peluang pendapatan hingga 5 angka.
5. Program 'Perkongsian Ilmu Cemerlang' (PIC) & Sijil Herbalis untuk menjadi perawat.
6. Ahli akan mendapat Nilai Mata dengan berbelanja di Restoran Radix Fried Chicken (RFC), Restoran Radix Oriental Cuisine (ROC), Restoran Radix Organic Recipe (ROR), Radix Chicken House (RCH) dan menginap di Hotel HPA.
7. Diskaun hingga 50% apabila menginap di mana-mana rangkaian Hotel D'Palma.
8. Berpeluang melabur dalam Koperasi Wahida HPA. Anggaran pulangan 10-25%.
9. Peluang menambah ilmu perawatan seperti bekam, akupunktur, refleksologi, ilmu diagnos penyakit melalui tapak tangan, anak mata, lidah dan denyutan nadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...